Friday, June 17, 2011

Sinemarathon : Aku takkan mati, dan aku taknak mati.

Malam minggu lepas aku dan encik MSHK setelah kian lama nk ber'sinemarathon' bersama. Setelah bermesyuarat di depan kaunter panjang lebar,....

 .
NAH!!!..encik MSHK memutuskan kami tengok KL Gangster malam tu. Memang kali pertama aku tengok filem hasil buah tangan anak Yusof Haslam ni. Suami aku cakap yang dia tak meletakkan harapan yang tinggi sebab takut jadi hampa bila melangkah keluar panggung macam masa kami tengok filem Kongsi minggu sebelum tu. Aku tenggok en MSHK yang celoteh cakap pasal filem tu. Cinematography la..Continuity la..Film Narative la..Habis segala teori filem en MSHK muntahkan sementara menunggu film reel dimasukkan ke projektornya (Cineplex still pakai filmreel-projector ke). 


"jangan sampai gua kerat lu 18 kali baru lu tau erti
penyesalan"

"Ya Allah, Malek, kereta aku jadi barbeque"


                        "Sayur kita jual satu kilo 3-4 ribu bro. Ni satu kilo ringgit lu mau jual ka?"

Secara keseluruhan bagi filem ni agak menarik. Aku dan encik MSHK pun suka dengan naratif filem ni
Mesej nya agak jeles dan elemen yang ditonjolkan agak nyata. Dengan diselitkan dengan watak Padil (Zizan Raja Lawak) yang agak mengelikan hati buat seisi panggung gelak gempita. Watak Ajib (Shoffi Jikan) walaupun nampak ringgan namun dengan gestur badan serta ekspresi muka ditambah dengan bait-bait skrip yang dilontarkan amat menusuk jantung. Gila sungguh memang aku tangkap habis dengan Abang Shoffi ni (jangan marah ye en MSHK). Bagi aku filem ni tak hairan la kutipan terkini dari FINAS untuk filem ni mencecah RM6.53 juta.


Malam tu dapat lah kami bersama macam zaman-zaman bujang dulu. Betullah apa orang kata, bila dah kahwin ni memang agak best dari zaman bercinta dulu. Minggu ni memang minggu yang penuh keajaiban yang amat membahgiakan. Pertamanya, kami dah dapat rumah baharu, di area Bandar Sri Permaisuri, secara lokalitinya memang memudahkan aku untuk bergerak ke tempat kerja tanpa menyusahkan sesiapa. Segala-galanya mudah disitu. Akhirnya segala-gala apa yang ku hajati bersama en MSHK tercapai jua. Mudahan segalanya berjalan lancar. Lepas ni macam-macam nak kena buat nak masuk rumah baharu ni. Nasib baik la owner rumah nak sponsor cat satu rumah. Memang ringan lah beban kami bulan ni. Rasa tak sabar aku nk masuk rumah baharu. Baru lah rasa nikmat ada rumah sendiri. 


p/s : terima kasih  kerana membaca!!!!


ENJOICE!!


Comments
0 Comments

0 0 manusia yang baik hati sudi komen:

Post a Comment