Wednesday, June 8, 2011

aduiih, lama pulak tak update blog ni!!!





salam....


terdetik kini rasa untuk berbicara di ruangan blogku ini. Mana tak nya, rasanya dah lama sangat tak menaip. Kesibukan di pejabat,dan waktu yang terbatas amat mencemburui diriku ini (ewah2 ewah2)..
suamiku pulak sekarang dah mulakan balik aktiviti berblogging dia.. kalau rasa-rasa nak jengahla http://anekdotmarhaen.blogspot.com/.


Alhamdulillah, kehidupan sebagai seorang isteri makin terasa. Dah 2 minggu kami pindah rumah. Dalam masa yang sama,baru lah Mas rasa erti seorang isteri. Sebelum ini banyak dugaan yang kami hadapi selama 6 bulan berkahwin. dan saat-saat yang paling terindah adalah masa hari lahir Mas. Tahun ni merasa sambut dengan suami. Kini rutin harian mas pun da banyak berubah. syukur sangat dikurniakan seorang suami yang amat memahami diri ni. Nak senda gurau pun dah tak rasa macam dulu.hehehe (gelak gatai jap)..Tapi yang jadi masalahnya 1 ja. rumah yang kami dok sekarang ni tak ada public transport, LRT.  Rasanya hujung bulan ni kena gak cari umah lain. Payah benar rasa dok kat Damansara. lagipun en.MSHK keja ikut shif. Bila shif midnight tu yang payah sikit..


dalam dok baca blog member, terasa sedih gak bila terbaca nukilan hati dia . dah 2-3 hari mood dia tak ok. sabar ye, itu ja pesanan yang mampu Mas kata. Kita masing-masing baru menjalani hidup berumahtangga. Dugaan akan datang tanpa di undang. Bila berkahwin ni, ade pro dan kontra nya. Macam kehidupan kami jugak suami isteri, kadang-kadang selisih faham dengan benda yang tak logik. kadang-kadang bila suami usik sikit, dah mengalir airmata ni. tak tahu kenapa.( sebab mas cengeng kot).  saat terdetik di hati teringatkan mak,ayah,adik2 kat kampung saat tu juga makin deras air mata mengalir. Tapi jangan lupa tau, kita ada tanggungjawab. tanggung jawab sebagai seorang isteri. Besar pahalanya jadi seorang isteri ni.


alah, nak kena sambung check aset kat ofis ni lah, jap lagi sambung lagi kalau sempat..
ok,


p/s : terima kasih  kerana membaca!!!!


 bubuy...... :)













Comments
0 Comments

0 0 manusia yang baik hati sudi komen:

Post a Comment